بلغم چیست و علائم غلبه بلغم کدام است …؟!

managment
26 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بلغم چیست و راههای درمان بلغم

بلغم چیست و علائم غلبه بلغم کدام است ؟


با یک مقاله دیگر در مجله سلامت قصد داریم بررسی داشته باشیم در زمینه مسئله بلغم ، واژه ای که این روزها بیشتر شنیده میشود در حالی که قرنها در کتب طب سنتی وجود داشته است.

در این مقاله قصد داریم به مباحثی در مورد مسئله بلغم بپردازیم این که بلغم چیست؟ اصطلاح غلبه بلغم بر بدن به چه معنا است؟ چه راهکارهایی برای رفع غلبه بلغم بر بدن وجود دارد؟

امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد و ما را تا انتها همراهی کنید.

اگر شما از مخاطبین مجله سلامت باشید میدانید که ما همه مسائل را از دریچه طب سنتی مورد بررسی قرار میدیهم و نهایتا راهکارهایی را در همین زمینه ارائه میدهیم.

بلغم چیست؟

ممکن است شما هم اصطلاحاتی چون اخلاط اربعه ، صفرا ، سودا ، بلغم ، دم را شنیده باشید این اصطلاحات مربوط به طب سنتی است ، از نظر طب سنتی وقتی که ما غذا میخوریم این غذا در کبد ما تبدیل به اخلاط اربعه میشود اخلاط اربعه شامل صفرا ، سودا ،  بلغم و دم میباشد که ما قصد داریم بلغم را بررسی کنیم .

همان طور که گفتیم بلغم محصولی است که در کبد از غذای ما ایجاد شده و برای بدن مفید و مورد نیاز است.

ما به بلغم در بدن برای ساختن خون نیاز داریم در واقع بلغم خلطی است که مستعد تبدیل شدن به خون است و همچنین برای تامین رطوبت مفاصل و تغذیه بعضی از اعضای بدن به بلغم نیاز داریم با توجه به این مسئله باید بدانیم که هر یک از اخلاط اربعه باید در بدن به حد نیاز وجود داشته باشد و وقتی در مورد دفع بلغم صحبت میکنیم منظور بلغم اضافه بدن است که باعث ایجاد عوارضی برای اعضای بدن میشود.

غلبه بلغم بر بدن آثار و نشانه هایی در فرد دارد که در زیر این مطلب تعدادی از این علائم را عنوان میکنیم

علائم غلبه بلغم :

  • رنگ سفید پوست
  • عرق سرد در بدن
  • بی حالی و سستی
  • خواب آلودگی
  • هضم غذا به کندی انجام میشود
  • فراموشی و کند ذهنی
  • چاقی در ناحیه شکم و پهلو
  • افزایش ادرار
  • افزایش آب دهان و جاری شدن آن در هنگام خواب
  • ریزش بیش از حد موی سر

توجه به این مسئله داشته باشید که خلط بلغم در کل بدن جریان پیدا می کند و روی همه نقاط بدن تاثیر می گذارد ، ولی بعضی اوقات در یک ناحیه تجمع بیشتری دارد و آثار آن در آن موضع بیشتر نمایان می شود.

درمان بلغم :

در این قسمت نظر تعدادی از متخصصین به نام در زمینه کنترل و درمان غلبه بلغم بر بدن را ارائه میدهیم و نهایتا تعدادی از بهترین فرآورده های گیاهی جهت دفع بلغم را به شما معرفی می کینم.

نسخه حکیم خیراندیش جهت رفع چاقی های بلغمی :

از نظر حکیم خیراندیش چاقی های ناشی از بلغم را میتوان از طریق گرم کردن معده درمان کرد و نسخه ایشان برای گرم کردن معده خوردن عسل به صورت ناشتا و دود کردن اسپند شبانه و خوراکی های با طبع گرم میباشد و تاکید بر ترک خوردن آب مابین غذا و علی الخصوص آب سرد دارند

 

ویژگی های افراد بلغمی مزاج از نظر حکیم روازاده :

از نظر حکیم حسین روازاده کسانی که بلغمی هستند بدنی سرد و صورتهای سفیدی دارند و رطوبت زیادی دارند بنابراین باید غذاهای با طبع گرم و خشک مصرقف کنند مانند گوشت شتر و یا گوشت گنجشک یا گوشت گوسفند که البته گوشت گوسفند طبع گرم دارد ولی مرطوب هم هست و نباید زیاد مصرف شود و این افراد باید از مصرف ماهی و ماست هم خودداری کنند.

 

در پایان به معرفی چند مورد از بهترین فرآورده های طب سنتی در زمینه دفع بلغم می پردازیم همه این محصولات در عطاری آنلاین سلامت مارکت موجود میباشند

قرص بلغم نیاک :

یکی از معروف ترین فرآورده های گیاهی برگرفته از منابع طب سنتی و مورد استفاده در جهت دفع بلغم و جلوگیری از رفلاکس و ترشای معده قرص بلغم تولید شده در شرکت نیاک میباشد این فرآورده از زنیان ، آویشن شیرازی ، سیاهدانه ، مصطکی و عسل مصفا تشکیل شده است .

قرص دوای بلغم برای لاغری و جلوگیری از چاقی شکم و پهلو در افراد بلغمی مزاج میتواند موثر باشد.

طریقه مصرف قرص بلغم نیاک جهت دفع خلط بلغم : 2 تا 3 قرص صبح ناشتا و 2 تا 3 قرص شب قبل از خواب

این محصول کاملا گیاهی و فاقد هرگونه عارضه جانبی میباشد و فقط در دوران شیر دهی به علت امکان تغییر طعم شیر باید با نظر پزشک مصرف شود.

خرید قرص بلغم از عطاری اینترنتی سلامت مارکت

عصاره رماس عالیان :

یکی دیگر از محصولات پر طرفدار ، مطرح و صد رد صد گیاهی محصول عصاره رماس تولید شرکت درمانگر سبز اندیش پرنیان میباشد این شرکت به پشتوانه سالها فعالیت و تحقیق در زمینه طب سنتی تولید کننده محصولات مطرح در زمینه طب سنتی میباشد.

عصاره رماس با ترکیباتی چون افسنطین ، بابا آدم ، زیره سیاه ، انیسون ، شیرین بیان و افتیمون دارای خاصیت دفع بلغم و رطوبت اضافه بدن میباشد.

طریقه مصرف جهت دفع بلغم و رطوبن اضافه بدن :

روزی 2 بار صبح ناشتا و شب قبل از خواب هر بار دو قاشق غذا خوری در یک استکان آب ولرم در 2 دوره 15 روزه مصرف شود.

منع مصرف : زنان بادار و افراد زیر 15 سال

خرید عصاره رماس از عطاری اینترنتی سلامت مارکت

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.