مرغ و ماهی تو بدون این ادویه دیگه نپز…!

16 مرداد, 1402
3 دقیقه زمان مطالعه

مرغ و ماهی تو بدون این ادویه دیگه نپز…!


ادویه مرغ و ماهی مجموعه‌ای از ادویه‌ها و افزودنی‌های طعم‌دهنده است که برای طعم‌بخشیدن و ارتقا دهنده طعم مناسب ماهی و مرغ به کار می‌رود.

این ادویه‌ها ممکن است شامل موادی مانند پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه، جعفری، زعفران، زردچوبه، ژنژیان، نعناع هندی و گشنیز باشد.

استفاده از این ادویه‌ها به طعم بخصوصی به غذا کمک می‌کند و می‌تواند آماده کردن مرغ و ماهی را لذت‌بخشتر سازد.

 

مرغ و ماهیتو با این ادویه بپز

مرغ و ماهیتو با این ادویه بپز

همانطور که می‌دانید، گوشت مرغ و ماهی دارای بوی زهم و ناخوشایندی است که حتی پس از پخت کامل نیز برطرف نمی‌شود. اما آیا راهی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد؟

بله، استفاده از ادویه مرغ و ماهی! شما می‌توانید در زمان مرینیت کردن گوشت سفید، از این ادویه ترکیبی استفاده کنید تا بوی ناخوشایند گوشت سفید را از بین برده و عطر و طعم دلنشینی به غذای شما بیفزاید.

نکات مهم هنگام استفاده از انواع ادویه :

  • هنگام آماده کردن غذاهای سرخ شده، ادویه را درون روغن تفت دهید.
  • ادویه های پودر نشده بهترین انتخاب برای غذاهای آب پز محسوب می شوند.
  • هل و دارچین دو چاشنی خوش عطری هستند که در ترکیب با گوشت قرمز نتیجه خوشمره ای را به دنبال خواهند داشت.
  • در غذاهای مختلف از یک نوع ادویه استفاده نکنید.
  • ادویه ها را در ظروف کیپ شده و به دور از نور خورشید و گرمای بیش از حد قرار دهید.
ادویه مرغ ماهی مهرگل

ادویه مرغ ماهی مهرگل

حالا با ادویه تخصصی مرغ و ماهی مهرگل غذای خوشمزه ماهی سالمون رو با هم درست کنیم :

  1. برای تهیه خوراک ماهی سالمون به روش رستورانی ابتدای کار پوست سیر و زنجبیل را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سرکه بالزامیک را به سیر اضافه می کنیم.
  2. در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه فلفل سیاه و نمک به سیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ماهی را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه ماهی را ماساژ می دهیم تا به مواد طعم دهنده آغشته شود.
  3. حالا روی کاسه حاوی ماهی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد ماهی بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان ماهی را از یخچال خارج می کنیم.
  4. در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن زیتون را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه ماهی را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.
  5. در نهایت زمانی که ماهی ها کاملا سرخ شدند حرارت را خاموش می کنیم، سپس ماهی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و پس از آن به همراه شوید پلو، لیمو ترش تازه و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

مشاهده و خرید ادویه مرغ و ماهی مهرگل از فروشگاه سلامت مارکت

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.